Pohřešování či únos občana České republiky v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Pohřešování či únos občana České republiky v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Postup při pohřešování či únosu občana České republiky v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná kterákoli osoba, které je známo, že je občan České republiky pohřešován či unesen.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Při získání informace o pohřešování či únosu občana České republiky v zahraničí je žádoucí neprodleně věc oznámit Policii České republiky nebo policii v daném státě.
Dále je vhodné též informovat příslušný zastupitelský úřad České republiky v zahraničí.
V případě cest do rizikových oblastí v zahraničí je možné (žádoucí) se dobrovolně zaregistrovat v databázi Ministerstva zahraničních věcí České republiky - systém DROZD ("Dobrovolná registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí").
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Neprodleným telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Dle konkrétní situace kontaktujte:
policii cizího státu,
případně odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
Dále je nutné učinit oznámení o pohřešované či unesené osobě prostřednictvím obvodního oddělení Policie České republiky v místě trvalého bydliště pohřešovaného nebo oznamovatele.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Důležité informace vztahující se k pohřešované či unesené osobě, a to zejména osobní údaje, údaje týkající se jejího posledního pobytu a okolností, za kterých došlo k této životní situaci.
Dále je vhodné mít k dispozici také fotografii a osobní doklady pohřešované či unesené osoby.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Ze strany konzulární služby nejsou při řešení této životní situace stanoveny žádné správní poplatky.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Záleží na konkrétním případu, který má být projednáván, a na příslušných ustanoveních relevantních právních předpisů cizího státu.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Případné další činnosti závisí na konkrétním případu a na právním řádu cizího státu.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.08.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.